vineri, 1 iunie 2012

Top 10 - Antieroi in filme

    Sunt puternici, sunt inteligenți, descurcăreți și neînfricați, nu, nu mă refer la eroi ci exact opusul lor - antieroi. Descrierea este aceeași, însă ceea ce face diferența este scopul și mai ales metoda folosită în atingerea scopului. Sunt personajele cele mai interesante și complexe, personajele care ne rămân în minte mai mult decât personajele pozitive și pe care, din nu știu ce motiv, de cele mai multe ori, le simpatizăm mai mult. Cu eroii e mai simplu: personaje pozitive, exemple de moralitate, care uneori trebuie să salveze lumea, dar când vine vorba de antieroi lucrurile se complică, fiecare este unic în felul său, de la răufăcători, psihopați, gansteri, egoiști și manipulatori până la personaje ce pur și simplu reprezintă un model negativ prin comportamentul lor sau prin anumite vicii.
    Antieroii sunt sarea și piperul unui film, cu ei nu ști niciodată la ce să te aștepți, iar când un antierou mai este și protagonistul unui film, deja lucrurile devin mult mai interesante.
Cu greu am ales doar 10. Așadar, acesta este topul meu cu cei mai „cool” antieroi. 
     10. The Joker - Batman și The Dark Knight, în acest caz nu este nevoie să alegem o interpretare anume, pentru că este vorba despre personaj, și atât Jack Nicholson, cât și Heath Ledger au oferit interpretări excelente ce au reușit să ne facă să adorăm un personaj negativ.
     9. Leon - Leon: the Professional, știu cu toții îl simpatizăm atât de mul pe Leon, este o persoană atât de bună, sufletist, carismatic, aproape că mă întreb ce caută aici, dar să nu uităm totuși că este un asasin profesionist și unul chiar foarte bun
      8. Jules Winnfield și Vincent Vega - Pulp Fiction, fac o echipă atât de bună, iar conversațiile dintre ei sunt absolut demențiale, încât treci cu vederea „micile crime”. They are so cool...
       7. Hannibal Lecter - The Silence of the Lambs, probabil că nu v-ar face prea mare plăcere sa-l cunoaște pe Hannibal în viața reală, dar sincer, spuneți-mi voi că nu ați fost de partea lui în fiecare clipă când ați citit cărțile, sau când ați văzut filmul.  
         6. Travis Bickle - Taxi Driver, ....we all love Travis...., nu eram sigură dacă ar trebui să-l pun pe Travis în listă pentru că deși se încadrează foarte bine în tiparul antieroului, el este mai mult un antierou devenit erou. Dar personajul este atât de complex și controversat, atât de bine construit și pur și simplu nu pot să trec cu vederea antecedentele lui „antieroice”, așa că o să trec peste momentul său eroic, pentru că Travis nu putea să lipsească din listă.
        5. Patrick Bateman - American Psycho, nu-mi pot explica de ce l-am îndrăgit pe Patrick atât de mult, și când am citit cartea, dar și mai mult când am văzut filmul, este un criminal, este un criminal psihopat...
        4. Alex DeLarge - A Clockwork Orange, nu mai are nevoie de nici o introducere, cu toții îl cunoaștem pe Alex, personajul cu ajutorul căruia ni s-a oferit unul dintre cele mai bune filme făcute vreodată, dar și una dintre cele mai bune cărți, un antierou în adevăratul sens al cuvântului.
        3. Randle Patrick McMurphy - One Flew Over The Cuckoo's Nest, am stat ceva timp și m-am gândit dacă Randle este întradevăr un antierou, în cele din urmă am ajuns la concluzia că se încadrează în tipar, dar este cel mai iubit antierou din literatură și cinematografie deopotrivă.
 "Now they tell me a psychopath's a guy fights too much and fucks too much, but they ain't wholly right, do you think? I mean, whoever heard tell of a man gettin' too much poozle?"
       2. Tyler Durden - Fight Club, un personaj extrem de complex, este imaginea 
antieroului modern, revoltat, care trăiește după propriile reguli. Și când am citit cartea și când  am văzut filmul, am fost fascinată de Tyler, și mi s-a părut unul dintre cele mai „cool” personaje, despre care am citit sau pe care le-am văzut vreodată.
        1. Tony Montana - Scarface, Al Pacino a jucat de-a lungul carierei sale, mai multe roluri, excepționale, personaje ce pot fi considerate antieroi: Michael Corleone (The Godfather), Sonny (Dog Day Afternoon), Benjamin „Lefty” Ruggiero (Donnie Brasco) și bineînțeles Tony Montana (Scarface). Tony Montana, unul dintre cele mai complexe personaje jucate de Al Pacino, nu mai are nevoie de nici o prezentare, este un antierou veritabil.


    Alți antieroi ce merită menționați: 
Daniel Plainview - There Will Be Blood
Mark Renton - Trainspotting
- Beetlejuice - Beetlejuice
- Dae-su Oh - Oldboy
- V - V for Vendetta
- The Driver - Drive
- The Bride - Kill Bill
- Harry Callahan - Dirty Harry
- Verbal Kint - The Usual Suspect 
- Anton Chigurh - No Country for Old Men


Antieroul vostru preferat care este?

9 comentarii:

  1. Interesant top...Preferatul meu e din filmul cu cucii :))

    RăspundețiȘtergere
  2. Eu din topul tau l-as alege pe Alex DeLarge. Preferatul meu e, totusi, Daniel Plainview. :) Iubesc personajul ala. Imi place tare mult lista!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. multumesc, si mie imi place Daniel Plainview, a fost dificil sa ma limitez doar la 10

      Ștergere
  3. Super top, super idee!
    Antieroul meu e Tyler Durden.

    RăspundețiȘtergere
  4. hmm.. daca e antieroul "the motherload of self-loathing", atunci Mickey Rourke (as Henry Chinaski) în Barfly.
    dacă sunt antieroii cul, intr-adevăr Jules si Vincent ar fi "almost it"... dar mai am o variantă: Mickey and Mallory Knox. NBK!

    RăspundețiȘtergere
  5. Joker din Dark Knight, Bane din Dark Knight Rises, Jiggsaw din Saw, Clyde din Law Abiding Citizen, Dark Vader din Star Wars...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. si multi altii.. lista poate fi atat de lunga, crede-ma mi-a luat ceva timp pana sa ma opresc la cei 10 :). merci de completare oricum

      Ștergere