joi, 7 iunie 2012

Suspiria


An: 1977

Regie: Dario Argento
Scenariu: Dario Argento
              Daria Nicolodi
Distribuție: Jessica Harper
                 Stefania Casini
                 Alida Valli
   Suspiria aparține genului horror, aparține genului gore, mister ș.a, dar înainte de toate Suspiria aparține genului Dario Argento. Unul dintre cele mai bune filme ale regizorului care a dezvoltat un adevărat cult prin filmele sale este de asemenea și unul dintre cele mai bune filme horror pe care eu le-am văzut până acum. 
    Motivul pentru care nu am scris niciodată pe blog despre filmele genului horror nu este pentru că nu-mi plac, din contră îmi plac foarte mult, dar sunt foarte pretențioasă în ceea ce privește genul. Sunt extrem de puține cele care au reușit să mă impresioneze sau să mă sperie, cred că aș putea să număr pe degetele de la o mână filmele horror care m-au făcut să-mi pun mâinile la ochi, sau să mă țină trează noaptea (aici ar fi doar unul).
   Suspiria nu este doar un film bine făcut, ci este o adevărată experiență cinematografică, pe de-o parte te ține într-un supans continuu, nu te lasă să clipești nici un moment, iar pe de altă parte te fascinează prin imagini minunate. Este un film intens ce-ți taie răsuflarea, hipnotizant, violent, „mind-blowing”, dar un film pe care îl savurezi minut cu minut datorită experienței unice pe care ți-o oferă.
    Suzy, o tânără din America se înscrie la o prestigioasă Academie de balet din Germania, însă, aici o să aibă parte de cea mai înfricoșetoare experiență din viața ei. Încă din momentul în care ajunge este întâmpinată de o serie de întâmplări bizare printre care și crime cumplite. În cele din urmă, Suzy realizează că în spatele acestor evenimente sinistre, nu se află o mână criminală, un criminal psihopat, cum ai putea crede la început. Ea află despre rădăcinile oculte ale școlii, povestea îngrozitoare a fondatoarei, magie neagră și astfel încearcă să afle secretul din spatele coșmarurilor din interiorul școlii. 
     Vizual filmul este un basm, scenografia este absolut minunată, luminile te fascinează într-o paletă de nuanțe superbe de roșu, arhitectură și decorul impresionante de asemenea cu nuanțe de roșu cărămiziu și albastru, perdele de catifea albastre, picturi grafice pe pereți, totul este fermecător. Un basm gotic, un basm violent și înfricosător, dar un basm minunat creat într-o atmosferă bizară, nelumească. 

De asemenea sentimentul de groază este creat și modul de filmare, ungiuri, prim planuri cu ochi îngroziți, umbre și lumini folosite cu imaginație pentru a creea acestă poveste ireală. Atmosfera filmului este susținută perfect și de notele formației rock Goblin și nu în ultimul rând de interpretările remarcabile ale actorilor.
     Considerat de mulți a fi cel mai bun film al lui Argento, Suspiria este cu siguranță un „must see”, nici un fan al genului horror, nici un cinefil, nimeni, nu ar trebui să ratez un astfel de film, deoarece, vă garantez, este o experiență unică.
   P.S. Dario Argento a fost acuzat de multe ori, cum că, ar avea o ură pentru femei ce se manifestă în filmele sale. La aceste acuze regizorul a dat un răspuns ce a închis gura tuturor: „I like women, especially beautiful ones. If they have a good face and figure, I would much prefer to watch them being murdered than an ugly girl or man.”


4 comentarii:

  1. Eu nu prea sunt cu filmele horror. Exorcistul m-a lecuit de ele. Ar fi interesant totusi sa citesc la tine filmele care chiar te-au speriat. Un fel de top asa. Mi-ar placea sa citesc :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mi-ai dat o idee bună..hmmm cred ca o sa pregatesc un astfel de top cat de curand sau o leapsa...mi-ar placea sa vad ce i-a speriat si pe altii

      Ștergere
  2. Nu prea ma mai incumet la horror-uri, dar dupa prezentarea ta...hmmm..devine tentant...:)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. chiar daca genul horror nu e chiar pe gustul tau merita sa-l vezi pentru scenografie si imagine... te provoc :))

      Ștergere